Mijn werken gemaakt op Texel en Terschelling.

Aquarellen De Waddeneilanden

(1997 - 2014)

Mijn werken gemaakt op Texel en Terschelling.

De Nederlandse kust bevat een aantal prachtige duingebieden.

Aquarellen, duinen, kust, meren en vennen.

(2001 - 2016)

De Nederlandse kust bevat een aantal prachtige duingebieden.

Ik vind de nat-in-nat techniek een van de fijnste olieverftechnieken om te beoefenen. 
De techniek is niet onderwerp gebonden. Je kunt er alles mee doen. 
De populairste zijn portret en landschap.
Veruit de beroemdste vertegenwoordiger van de nat in nat techniek is natuurlijk Bob Ross.

Olieverf Nat in nat

(2018 - 2021)

Ik vind de nat-in-nat techniek een van de fijnste olieverftechnieken om te beoefenen. De techniek is niet onderwerp gebonden. Je kunt er alles mee doen. De populairste zijn portret en landschap. Veruit de beroemdste vertegenwoordiger van de nat in nat techniek is natuurlijk Bob Ross.

Ik ben erg verslingerd geraakt aan Noordwijk met zijn verrassende steegjes en doorkijkjes in het dorp. En aan de zee Natuurlijk!

Olieverf Noordwijk aan zee

(2011 - 2021)

Ik ben erg verslingerd geraakt aan Noordwijk met zijn verrassende steegjes en doorkijkjes in het dorp. En aan de zee Natuurlijk!

Enige nieuwe werken gemaakt op mijn favoriete Locatie; in en om mijn woonplaats Amsterdam. Sommige van deze werken hingen op mijn tentoonstelling 'Beeldend aan de Amstel'.

In en om Amsterdam (diverse technieken)

(1989 - 2021)

Enige nieuwe werken gemaakt op mijn favoriete Locatie; in en om mijn woonplaats Amsterdam. Sommige van deze werken hingen op mijn tentoonstelling 'Beeldend aan de Amstel'.

'Millieu en samenleving' De rotzooi die wij als mens overal achterlaten, in de stad, op het land, in de natuur, of in de zee.

Collages

(1980 - 1985)

'Millieu en samenleving' De rotzooi die wij als mens overal achterlaten, in de stad, op het land, in de natuur, of in de zee.

'Anders Kijken’ is mijn persoonlijke boeiende zoektocht op de grens tussen abstractie en het figuratieve. Die grens is voor mij zo boeiend dat ik deze steeds zal blijven verkennen, opzoeken, oprekken en wellicht uiteindelijk zou kunnen overschrijden of geheel doen oplossen.

'Anders Kijken’

(1985 - 1998)

'Anders Kijken’ is mijn persoonlijke boeiende zoektocht op de grens tussen abstractie en het figuratieve. Die grens is voor mij zo boeiend dat ik deze steeds zal blijven verkennen, opzoeken, oprekken en wellicht uiteindelijk zou kunnen overschrijden of geheel doen oplossen.

Dieren vormen een rode draad in mijn werk. Ze springen, lopen, vliegen, kruipen te pas en te onpas door m’n werk heen...of ik het nou wil of niet! Ze manifesteren zich in ongebruikelijke poses, situaties, vormen en kleuren; al dan niet alleen, met soortgenoten, andere dieren, of zelfs....met de mens!

Dieren

(1977 - 2021)

Dieren vormen een rode draad in mijn werk. Ze springen, lopen, vliegen, kruipen te pas en te onpas door m’n werk heen...of ik het nou wil of niet! Ze manifesteren zich in ongebruikelijke poses, situaties, vormen en kleuren; al dan niet alleen, met soortgenoten, andere dieren, of zelfs....met de mens!

Dat dualiteit of 'tweeslachtigheid' (het mannelijke en het vrouwelijke) in al haar facetten een belangrijke plaats in mijn werk inneemt zal je niet verbazen als je mijn werk nog preciezer bekijkt.

Erotische werken

(1976 - 2021)

Dat dualiteit of 'tweeslachtigheid' (het mannelijke en het vrouwelijke) in al haar facetten een belangrijke plaats in mijn werk inneemt zal je niet verbazen als je mijn werk nog preciezer bekijkt.

Het (na) schilderen van oude meesters is een bezigheid die zo nu en dan de kop opsteekt, vooral als ik eens een tijdje niets heb gedaan, geen inspiratie heb oid. Het is dan een zeer nuttige bezigheid. Ik kies dan meestal voor een Bijbels tafereel of een andere 'klassieker' waar ik wat mee heb.

Klassiekers

(1998 - 2021)

Het (na) schilderen van oude meesters is een bezigheid die zo nu en dan de kop opsteekt, vooral als ik eens een tijdje niets heb gedaan, geen inspiratie heb oid. Het is dan een zeer nuttige bezigheid. Ik kies dan meestal voor een Bijbels tafereel of een andere 'klassieker' waar ik wat mee heb.

Hoogdruk, Diepdruk, Vlakdruk, Zeefdruk.

Grafische Kunst

(1980 - 2021)

Hoogdruk, Diepdruk, Vlakdruk, Zeefdruk.

Het was een spontaan initiatief van één van de deelnemers dat direct werd ondersteund door de eigenaar.  Het beoogde informeel en laagdrempelig maar zeker niet vrijblijvendheid te zijn maar de resultaten waren soms verbluffend. De modellen werden soms met zorg vooraf uitgenodigd een andere keer spontaan onder de gasten gezocht. De tekeningen werden in een ‘roulerende tentoonstelling’ opgehangen. Helaas is het project 'een stille dood gestorven' toen het Café in 2017 plotseling sloot.

Portrettengalerij Cafe Leopold

(1975 - 2021)

Het was een spontaan initiatief van één van de deelnemers dat direct werd ondersteund door de eigenaar. Het beoogde informeel en laagdrempelig maar zeker niet vrijblijvendheid te zijn maar de resultaten waren soms verbluffend. De modellen werden soms met zorg vooraf uitgenodigd een andere keer spontaan onder de gasten gezocht. De tekeningen werden in een ‘roulerende tentoonstelling’ opgehangen. Helaas is het project 'een stille dood gestorven' toen het Café in 2017 plotseling sloot.

Modeltekenen is voor mij dé manier om 'het nuttige met het aangename te verenigen'. Tekenen naar model in een eenvoudige techniek als houtskool of krijt waarbij je veelvuldig kunt corrigeren is de uitgelezen manier om mijn routine op peil te houden.

Model tekeningen

(1977 - 1982)

Modeltekenen is voor mij dé manier om 'het nuttige met het aangename te verenigen'. Tekenen naar model in een eenvoudige techniek als houtskool of krijt waarbij je veelvuldig kunt corrigeren is de uitgelezen manier om mijn routine op peil te houden.